Živimo u doba kada je „biti nepogrešiv“ postala ne samo korporativna mantra već globalno životno pravilo. Zaboravljajući da se upravo na greškama uči, mislimo da možemo sve. A ne možemo! Ili barem ne možemo uvijek. I ne možemo sami.
U javnoj upravi u kojoj je sustav napredovanja ne prati moderne trendove, generacijske promjene i zakonitosti fluktuacije ljudi, timovi su od presudne važnosti. S druge strane u timski rad se svi uzdaju iako ga rijetko tko može dobro definirati.
Zato je dobro kada komuniciramo unutar tima točno dogovoriti što TIMSKI RAD ZNAČI. Iznenadit ćete se kako će vam ljudi opisati sasvim različite vrste suradnje i shvaćanja pojma koji je svima naočigled dobro poznat. Dok je za jedne timski rad vječno prebacivanje odgovornosti na drugu osobu, za druge će to biti reciprocitet u onome što dajemo i što uzimamo.
Timski rad je i priznanje da smo s četiri ruke brži, bolji, okretniji i na kraju sretniji. Možda neki puta nećete trebati par ruku više, ali ćete trebati svakako drugi kut viđenja, novu ideju ili samo motivaciju da u nekom projektu krenete dalje. Zato je upravo podjela poslova u timu jednako važna kao i otvorena komunikacija.
Organizacije u kojima nije jasno što je čiji zadatak direktno rade protiv sebe jer će tada vjerojatno i izbjegavanje odgovornosti biti veće. Ukoliko je neki zadatak vaša odgovornost, a već na početku vidite da je bolje da vam netko i pomogne u tome, recite to jasno, argumentirajte i prihvatite pomoć. Drugi je savjet da prije nego što zamolite za pomoć razmislite koje ljude bi rado u to uključili i na koji način. Često smo stisnuti rokovima i mislimo da nemamo dovoljno energije i mudrosti završiti zadatke. Nakon što prođe prvi val emocija, shvatimo da dobrom organizacijom možemo puno više. Ako i nakon toga postane jasno da bi dodatna pomoć bila dobra iskoristite moć timskog rada. Dapače, neki puta sama prisutnost drugog para očiju i drugačijeg pristupa riješi više izazova nego što smo uopće očekivali.
Ono što je najvažnije je da zaista budete uvjereni da su ljudi načelno uvijek skloni prihvatiti poziv jer znaju da će i sami zatrebati druge kolege. Nemojte izbjegavati takve situacije i obavezno OBAVEZNO zahvalite onima koji su vam svojim vremenom, znanjem i energijom bili pri ruci. Ljudi to pamte, a vi cijenite. Neka to bude osnova odnosa. I to bez obzira gdje radite i s kojim se poslovnim izazovima svakodnevno suočavate.
* Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.
*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.